Het weekend met een staartje.. - Reisverslag uit Cape Maclear, Malawi van Rik Nieuwenhuis - WaarBenJij.nu Het weekend met een staartje.. - Reisverslag uit Cape Maclear, Malawi van Rik Nieuwenhuis - WaarBenJij.nu

Het weekend met een staartje..

Door: Rik

Blijf op de hoogte en volg Rik

12 November 2013 | Malawi, Cape Maclear

Cape Maclear
Het ‘relax’ weekend stond uiteindelijk toch echt voor de deur. Het weekendje naar strand, Lake Malawi en zon. Een weekend waar eigenlijk altijd erg positief over wordt gepraat, meestal met de verhalen dat het heerlijk ontspannend was, geen stress enzovoort.

Onze eerste dag voldeed hier dan ook perfect aan, er stond bijna geen wind en het was heerlijk weer. De busrit van ongeveer vier uren vanaf Zomba, verliep ook zonder problemen of bijzonderheden. Natuurlijk waren de wegen zo nu en dan een beetje vervelend, je stuiterde zo nu en dan namelijk bijna van de bank af. Ook leek het soms net alsof je op een trilplaat aan het rijden was en werd letterlijk alles wat los en vast zat los getrild.

Op deze eerste dag kwamen we rond een uurtje of 11/12 aan bij cape Maclear, waarna we een heerlijke lunchmaaltijd van rijst met groentes kregen voorgeschoteld. Daarna kwam de speedboot in beeld, waar we om en om op de banaan hebben gezeten. Dit was erg leuk om te doen, vooral omdat het zo snel ging en je echt moest meesturen met de speedboot om er niet keihard vanaf te vliegen. Verder hebben we heerlijk gezwommen en zijn we aan het zonnen geweest. Een perfect dagje.

’s Avonds hebben we ook weer lekker gegeten, waarna een groot deel van onze groep naar de lokale uitgaansbar ging, de Gekkobar. Hier ben ik op de vrijdag niet naartoe gegaan, maar het was erg leuk geweest en gezellig hoorde ik uit de verhalen van iedereen. Dronken mensen, gekke dansmoves, rare lokale mensen enzovoort.

De volgende dag begon ook vrij onbezorgd, ’s ochtends heerlijk niks gedaan, een beetje aan het zonnen, zwemmen en lezen geweest en we zijn ook nog wezen snorkelen. Veel mooie vissen gezien van hemelsblauw tot gifgroen. Helaas werd één van onze groep ziek, wat natuurlijk niet fijn is.. De rest van de groep is ’s middags nog naar een baai geweest, waar de apen en leguanen over het eilandje aan het lopen waren. Maar verder was het hier niet erg bijzonder vond ik zelf.

’s Avonds hebben we nog naar een bandje op het strand geluisterd, wat wel erg leuk was om naar te kijken. Ze hadden een vuur gemaakt op het strand en hadden met geïmproviseerde instrumenten een optreden gegeven. Erg leuk om te zien met liedjes als WakaWaka enzovoort. Later op de avond ben ik mee gegaan naar de Gekkobar, wat erg gezellig was. Helaas was deze avond wel het startsein van een paar minder aangename dagen. Zo ben ik eerder naar de lodge gegaan, omdat ik erg buikpijn begon te krijgen, het warm kreeg en misselijk werd. En ik was niet de enige..

Toen ik aankwam op de lodge waren de thuisblijvers al druk heen en weer aan het rennen naar de wc. Waarna ik zelf ’s avonds ook aan de beurt was. En samen met ongeveer 8 anderen de volgende dag de hele dag ziek ben geweest, waardoor we een extra nacht in cape Maclear moesten blijven. De maandagochtend zijn we met diarreeremmers en goede moed richting Pakachere (Zomba) vertrokken, wat gelukkig over het algemeen goed is verlopen.

Zelf dacht ik me tijdens de busrit goed te voelen, totdat we bij Pakachere aankwamen en ik uitstapte. Na he eten voelde ik me nog beroerder, waarna ik besloten had om in Pakachere te blijven overnachten. Vooral omdat er een normale WC aanwezig is in Pakachere. Uiteindelijk is dit een goede keuze geweest, en naar omstandigheden gaat het nu wel weer redelijk vandaag.

Tjah… Dit was de korte beschrijving van het weekendje cape Maclear, met de minder leuke details achterwege te hebben gehouden. Ik hoop dat de volgende groep niet hetzelfde feestje zal mee hoeven maken..

  • 12 November 2013 - 08:18

    Leandra:

    Wauw jaloers dat je zulk heerlijk weer hebt! Terwij jijl lekker in't water onder de zon zit, zitten wij in de regen :( hahah
    hopen dat je straks helemaal opgeknapt bent en niet nog een keer ziek wordt! Beterschapp!
    liefs

  • 12 November 2013 - 09:43

    Klaas:

    Hey rik! Vervelend dat je toch nog ziek bent geworden. .maar hopelijk knap je snel weer op! Straks ben je geheel immuun voor alle bacteriën:-) nog veel plezier! ! Xxoo

  • 12 November 2013 - 16:30

    Elja:

    For better and worse....alleen moet het worse maar kort duren hé!
    Have fun! en snel opknappen!

  • 12 November 2013 - 18:05

    Stien:

    He rik
    Jammer dat je ook mee moest doen aan de wc race hoop dat je weer wat
    Bent opgeknapt
    Geniet van alles om je heen en have fun
    Gr stien en co

  • 12 November 2013 - 18:26

    Piet En Joke.:

    Lekker weer daar en een leuk uitje.jammer dat je ziek werd.hopelijk knap je snel weer op.beterschap rik.

  • 13 November 2013 - 07:22

    Bonnie:

    Gelokkig wie de kakrace nei dast wer leuke dingen dien, en sjoen has.yn sokke landen is de kans grut dast dit krijst, mar je binne ECHT ZIEK.Hoop dat it nou wer goed mei die giet, sa dast wer fjidder kinst. Bin ferskrikkelijk GRUTSK op dei.oant it folgjende nijs.

  • 08 December 2013 - 18:55

    Ali:

    Zo Rik !
    Ik lees met plezier jouw blog, wat maak jij wat mee.
    Ervaringen waar je je hele verdere leven op terug kan kijken. Niemand neemt dat je meer af.
    Fijn dat je ook nog veel " toeristische " dingen doet.
    Ook dat is belangrijk !
    Ik kijk uit naar je volgende avonturen, veel succes.
    Groetjes Ali.

  • 07 Januari 2014 - 17:35

    Dicky Van Doodewaard:

    hallo Rik, wat leuk dat je zo je reisverslagen maakt. Uit het kerkblad kreeg ik aangegeven hoe ik je kan volgen. Wat een bijzondere ervaring. Dat is wat anders dan in de kerk piano spelen. Ik heb respect voor je dat je hiervoor hebt gekozen. Deze bijzondere ervaring is voor de rest van je leven heel waardevol.
    Een hartelijke groet van Daan en Dicky van Doodewaard

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rik

Actief sinds 14 Okt. 2013
Verslag gelezen: 321
Totaal aantal bezoekers 10804

Voorgaande reizen:

17 Oktober 2013 - 26 Januari 2014

Malawi 2013/2014

Landen bezocht: